REKLAMAČNÝ PORIADOK A PODMIENKY UPLATNENIA PRÁV NA MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPORU
ÚVODNÉ USTANOVENIA
- Tento reklamačný poriadok („Reklamačný poriadok“) spoločnosti CONAN s.r.o., so sídlom Murgašova 18, 010 01 Žilina, IČO: 36 402 974, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka 13321/L, e-mail servis@garmin.sk, tel. č.: +421 41 700 2900 („Predávajúci“), upravuje práva a povinnosti zo zákonnej zodpovednosti Predávajúceho za vady produktov značky GARMIN z portfólia Predávajúceho („Tovar“) v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy na Tovar medzi Predávajúcim a kupujúcim, ktorý nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania („Kupujúci“), ku ktorému došlo:
- prostredníctvom rozhrania webovej stránky Predávajúceho www.garmin.sk („Webová stránka“) v súlade so Všeobecnými obchodnými podmienkami spoločnosti CONAN pre internetový obchod garmin.sk; alebo
- na základe nákupu Tovaru Kupujúcim v niektorej z prevádzkarní (značkových predajní GARMIN) Predávajúceho, ktorých zoznam je dostupný na Webovej stránke v časti Kde nakupovať / Značkové predajne
(„Kúpna zmluva“).
- Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahujú na koncového zákazníka Predávajúceho, ktorý s Predávajúcim uzavrel kúpnu zmluvu na Tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jeho mene alebo na jeho účet. Podmienky poskytovania záručného a mimozáručného servisu vo vzťahu k zákazníkovi Predávajúceho podľa predchádzajúcej vety upravujú samostatné podmienky Predávajúceho dostupné na Webovej stránke a v sídle Predávajúceho.
ZÁKONNÁ ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
- Predávajúci zodpovedá za dodanie Tovaru Kupujúcemu v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 zákona č. 40/1964 Zb. občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov), ktoré sú obsiahnuté v Kúpnej zmluve, a so všeobecnými požiadavkami (§ 617 občianskeho zákonníka). Zároveň Predávajúci zodpovedá za to, že používanie Tovar Kupujúcim neznemožňujú alebo neobmedzujú práva tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva.
- Tovar má vady, ak Predávajúci dodal Kupujúcemu Tovar v rozpore článkom 2.1 tohto Reklamačného poriadku.
- Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má Tovar v čase jeho dodania Kupujúcemu a ktorá sa prejaví do dvoch (2) rokov od dodania Tovaru Kupujúcemu. V prípade použitého Tovaru zodpovedá Predávajúci za vadu, ktorú má použitý Tovar v čase jeho dodania Kupujúcemu a ktorá sa prejaví do jedného (1) roka od dodania použitého Tovaru Kupujúcemu. Ak je Tovarom vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas 24 mesiacov od dodania Tovaru, ktorá je vecou s digitálnymi prvkami.
- Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa článku 2.3 tohto Reklamačného poriadku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania, ak Predávajúci nepreukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady. Ak je Tovarom vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa článku 2.3 tohto Reklamačného poriadku.
- Predávajúci nezodpovedá za vady Tovaru:
- ktoré sa prejavili po uplynutí doby uvedenej v článku 2.3 Reklamačného poriadku;
- ktoré boli spôsobené mechanickým poškodením Tovaru v dôsledku nadmerného zaťaženia Tovaru alebo iného zásahu do Tovaru inou osobou ako Predávajúcim či ním určenou osobou, v rozpore s návodom na používanie či inou dokumentáciou dodanou Kupujúcemu s Tovarom;
- ktoré boli spôsobené používaním Tovaru v rozpore s návodom na používanie či inou dokumentáciou dodanou Predávajúcim s Tovarom alebo zanedbaním starostlivosti o takýto Tovar v rozpore s návodom na používanie či inou dokumentáciou;
- do ktorého bolo nedbalo, neodborne či inak nevhodne zasiahnuté inou osobou ako Predávajúcim alebo osobou určenou Predávajúcim;
- ktoré boli spôsobené nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak:
- montáž alebo inštalácia nebola súčasťou Kúpnej zmluvy a/alebo nebola vykonaná Predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť; alebo
- montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať Kupujúci, vykonal Kupujúci nesprávne v dôsledku iných skutočností, ako nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktoré mu poskytol Predávajúci či dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby;
- ktorý je vecou s digitálnymi prvkami, ak bola vada spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie poskytnutej Kupujúcemu Predávajúcim, ak si Kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a
- Predávajúci oboznámil Kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
- nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie Kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu;
- ktoré vznikli v dôsledku neodbornej manipulácie alebo úpravy hardware, software alebo firmware Tovaru inou osobou ako Predávajúcim či ním určenou osobou;
- ktoré vznikli v dôsledku používania nekompatibilného alebo neoriginálneho príslušenstva k Tovaru, alebo nainštalovaním nelegálneho softwaru, navigačných máp alebo software a máp inak ako podľa informácií poskytnutých Predávajúcim či v rozpore s kompatibilitou Tovaru;
- vzniknuté v dôsledku uplynutia životnosti Tovaru alebo jeho častí, ako napríklad batérií alebo akumulátorov, ktorých životnosť a kapacita ich používaním prirodzene klesá;
- ak tak stanovia príslušné právne predpisy.
- Zodpovednosť Predávajúceho za vady Tovaru podľa tohto Reklamačného poriadku sa nevzťahuje najmä na:
- zníženú alebo inak ovplyvnenú funkčnosť Tovaru a jeho funkcionalít spôsobenú vonkajšími vplyvmi, ako napríklad zníženou dostupnosťou signálu GPS, navigačných máp a iných technológií tretích strán (napr. vysielania dopravných informácií RDS TMC) a využívaných pri prevádzke Tovaru;
- vady Tovaru, o ktorých Kupujúci v čase uzatvorenia Kúpnej zmluvy preukázateľne vedel, resp. Kupujúcemu bola v dôsledku týchto vád poskytnutá zľava z kúpnej ceny;
- vady Tovaru spôsobené výlučne Kupujúcim, najmä zaobchádzaním alebo skladovaním Tovaru v rozpore s návodom na používanie či inou dokumentáciou dodanou Kupujúcemu s Tovarom.
- Ak má Tovar vady, za ktoré zodpovedá Predávajúci, Kupujúci má voči Predávajúcemu nasledovné nároky zo zákonnej zodpovednosti za vady:
- Právo na odstránenie vady Tovaru
- Ak má Tovar vadu, ktorá je odstrániteľná, Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru za iný tovar alebo jeho opravu. Na tieto účely je Kupujúci povinný odovzdať Tovar predávajúcemu alebo ním určenej osobe.
- Predávajúci je oprávnený vykonať odstránenie vady v primeranej lehote, ktorou je lehota nevyhnutná na vykonanie výmeny či opravy Tovaru podľa možností Predávajúceho. Predávajúci oznámi Kupujúcemu presnú lehotu, v ktorej odstráni vady po vytknutí vady Kupujúcim.
- Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti (napr. nedostatok požadovaného Tovaru a pod.).
- Po dokončení opravy alebo výmeny Tovaru Predávajúci dodá Kupujúcemu opravený alebo vymenený Tovar alebo vyzve Kupujúceho na jeho prevzatie. Ak Kupujúci neprevezme Tovar v lehote šiestich (6) mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Predávajúci vec predať. Na predaj Tovaru sa vzťahujú osobitné pravidlá stanovené príslušnými právnymi predpismi. Predávajúci môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa Predávajúcemu nepodarilo Tovar predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Predávajúci účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na predaj Tovaru.
- Právo na zľavu z kúpnej ceny Tovaru alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy
- Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny Tovaru alebo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy ak:
- Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil podľa článku 2.7(a) tohto Reklamačného poriadku alebo opravu či výmenu Tovaru nevykonal na vlastné náklady;
- Predávajúci odmietol odstrániť vadu Tovaru podľa článku 2.7(a)(3) tohto Reklamačného poriadku;
- opakovane sa na opravenom alebo vymenenom Tovare vyskytla rovnaká vada;
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy (napr. ak Tovar nemožno používať);
- Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
- Výšku zľavy z Kúpnej ceny určí Predávajúci po zohľadnení hodnoty Tovaru s vadou a kúpnej ceny Tovaru;
- Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak ide o zanedbateľnú vadu (napr. Tovar možno ďalej bez väčších problémov používať a pod.);
- Ak sa Kúpna zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného Tovaru.
PROCES REKLAMÁCIE
- Kupujúci má právo vytknúť vadu Tovaru do dvoch (2) mesiacov, od kedy sa o existencii vady dozvedel, najneskôr však do uplynutia doby podľa článku 2.3 tohto Reklamačného poriadku.
- Kupujúci je oprávnený vytknúť vadu Tovaru vyplnením a zaslaním reklamačného formuláru, ktorý tvorí prílohu č. 1 tohto Reklamačného poriadku, alebo tzv. RMA formuláru, ktorý je Kupujúcemu dostupný po prihlásení sa do užívateľského účtu Kupujúceho na Webovej stránke, a to na adresu Predávajúceho (vrátane e-mailovej adresy) v zmysle článku 1.1 tohto Reklamačného poriadku. Kupujúci je tiež oprávnený vytknúť vadu Tovaru iným písomným spôsobom, v rámci ktorého uvedie najmä informácie o (i) označení Tovaru, (ii) vade Tovaru (jej popis), (iii) kontaktných údajoch Kupujúceho na účely vybavenia reklamácie, (iv) poskytnutí informácií o kúpe Tovaru a oprávnenosti reklamácie Tovaru (napr. priložením faktúry, dokladu o kúpe a pod.) a (v) požadovanom spôsobe vybavenia reklamácie. Kupujúci je tiež oprávnený vytknúť vadu Tovaru v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho.
- Kupujúci je povinný zaslať vadný Tovar Predávajúcemu na účely vybavenia reklamácie mechanicky a hygienicky ošetrený a vhodne zabalený tak, aby nedošlo poškodeniu Tovaru. Primerané a účelne vynaložené náklady na zaslanie vadného Tovaru na účely reklamácie znáša Predávajúci.
- Kupujúci je povinný pred odoslaním Tovaru na účely vytknutia vady zálohovať svoje užívateľské dáta z Tovaru a odstrániť z neho všetky citlivé informácie. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za škodu, ujmu alebo stratu software, firmware alebo dát, ktoré boli Kupujúcim v rozpore s prvou vetou zaslané alebo sprístupnené.
- V nadväznosti na vytknutie vady Tovaru vydá Predávajúci Kupujúcemu písomné (aj formou e-mailu) potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy Kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje, predpokladanú dobu odstránenia vady Tovaru a kontaktné údaje Predávajúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie.
- Po obdržaní reklamovaného Tovaru Predávajúci vykoná obhliadku Tovaru a posúdenie vád Tovaru uplatnených Kupujúcim. Ak Predávajúci zistí, že reklamácia Kupujúceho je oprávnená, Predávajúci vybaví reklamáciu Kupujúceho v súlade s týmto Reklamačným poriadkom, inak reklamáciu Kupujúceho zamietne.
- Ak je reklamácia oprávnená, Predávajúci vybaví reklamáciu podľa voľby Kupujúceho, ak je to možné. Predávajúci vybaví oprávnenú reklamáciu v primeranej lehote, najneskôr do 30 dní, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.
- Predávajúci informuje Kupujúceho o vybavení reklamácie, prípadnom predĺžení lehoty, možnosti vyzdvihnutia si opraveného alebo vymeneného Tovaru alebo o iných skutočnostiach elektronicky prostredníctvom správy zaslanej na e-mailovú adresu Kupujúceho podľa článku 4.2 tohto Reklamačného poriadku.
- V prípade úspešného uplatnenia si práva Kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny Tovaru bude zľava Kupujúcemu vyplatená rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny Tovaru, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
- V prípade, že si Kupujúci uplatnil právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy z dôvodu vady Tovaru a sú splnené podmienky pre tento spôsob reklamácie podľa platných právnych predpisov, uplatní sa nasledovný postup:
- Kupujúci je povinný vrátiť Predávajúcemu vadný Tovar na náklady Predávajúceho;
- Predávajúci vráti Kupujúcemu kúpnu cenu Tovaru do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal Tovar Predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr; a
- Predávajúci vráti Kupujúcemu kúpnu cenu Tovaru rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
- V prípade, že Predávajúci zamietne reklamáciu, je Kupujúci oprávnený opakovane vytknúť rovnakú vadu Tovaru Predávajúcemu len na základe znaleckého posudku alebo odborného stanoviska vydaného akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, ktorým sa preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu Tovaru. V takom prípade Predávajúci nie je oprávnený reklamáciu zamietnuť a znáša účelne vynaložené náklady Kupujúceho vynaložené podľa predchádzajúcej vety.
ŽIADOSŤ O NÁPRAVU A ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU
- Kupujúci má právo podať Predávajúcemu žiadosť o nápravu v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov („Zákon“), ak medzi Kupujúcim a Predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Kupujúci domnieva, že Predávajúci porušil iné práva Kupujúceho.
- Ak Predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť Kupujúceho o nápravu podľa článku 4.1 tohto Reklamačného poriadku, Predávajúci informuje Kupujúceho na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov.
- Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na žiadosť Kupujúceho podľa článku 4.1 týchto Podmienok odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
- Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2 Zákona.
- Pri riešení sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim z Kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami je možné využiť platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line) je Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, Ministerstvo hospodárstva SR, internetová adresa: https://esc-sr.sk/.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä § 615 a násl. občianskeho zákonníka.
- Predávajúci môže znenie tohto Reklamačného poriadku kedykoľvek zmeniť alebo doplniť. Toto ustanovenie však nemá vplyv na práva a povinnosti vyplývajúce z Kúpnej zmluvy uzatvorenej pred nadobudnutím účinnosti nových Podmienok; Kúpnu zmluvu (vrátane Reklamačného poriadku) je možné meniť iba dohodou Predávajúceho a Kupujúceho.
- Aktuálne platný Reklamačný poriadok je dostupný na Webovej stránke a v sídle Predávajúceho.
Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1.8.2024.
PRÍLOHA Č. 1
VZOROVÝ REKLAMAČNÝ FORMULÁR
(REKLAMAČNÝ HÁROK)
Tento formulár vyplňte a zašlite spoločnosti CONAN s.r.o. len v prípade, ak chcete uplatniť právo zo zodpovednosti za vady podľa Reklamačného poriadku spoločnosti CONAN s.r.o.
Ako sprievodný list prosím priložte vytlačený, vyplnený formulár RMA, ktorý nájdete po prihlásení v sekcii " Moje dokumenty /RMA - vytvorenie novej reklamácie".
Adresát: CONAN s.r.o., so sídlom Murgašova 18, 010 01 Žilina, e-mail: servis@garmin.sk Kupujúci: Meno a priezvisko: Adresa: Telefón: E-mail: Číslo bankového účtu: Reklamovaný tovar: Označenie tovaru: Číslo dokladu: Číslo objednávky a dátum predaja: Popis vady: Obsah zásielky pri odovzdaní na reklamačné konanie: Preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (v súlade s Reklamačným poriadkom spoločnosti CONAN s.r.o.) (označte krúžkom): a) oprava tovaru b) výmena tovaru V prípade nemožnosti vykonania opravy alebo výmeny tovaru, resp. za splnenia podmienok podľa Reklamačného poriadku spoločnosti CONAN s.r.o., preferujem ako spôsob vybavenia reklamácie (označte krúžkom): a) zľava z kúpnej ceny b) odstúpenie od kúpnej zmluvy. Dátum: Podpis: |
/
- Kamery
- Cestné
- Mobilné
- Športové
- Outdoor
- Sledovanie a výcvik psov
- Sonary
- Námorné GPS
- Fusion Marine Audio
- OEM
- Mapy
- Ostatné
- Marketing
- Reklamné predmety